Zanussi ZGG 984 INC

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Zanussi ZGG 984 INC op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

tom26 18-02-2009
Geschreven voor: Zanussi ZGG 984 INC

Geweldige prijs-kwaliteitverhouding. De vele malen duurdere ATAG gas-op-glas versies, waar ik eerst een oogje op had, schijnen volgens de reviews hier zelfs problematischer te zijn bij overstromende pannen, waarbij het water dan onder de knoppen kan komen en vervolgens de printplaat kapot kan maken. Ze zijn ook niet voor niets zo veel 2e hands te vinden op internet!

Na aankoop bleek dat bij de Zanussi opgelost te zijn door rubberen hoge randen, netjes verstopt onder de knoppen.

De knoppen zelf zien er helaas wat goedkoop uit; weet niet hoe dit bij de andere gas-op-glas modellen is. Ander nadeel kan zijn dat de (3900 kW!) drierings (= aantal ringen van vuur) wokbrander niet erg laag kan, in vergelijking met andere modellen. Maar daar is een wokbrander mijns inziens ook niet voor bedoeld.

Verder nog een opmerking over de goede service van Zanussi; ik vroeg ze of er misschien een wokring bestond waardoor ik ook woks met een ronde bodem kon gebruiken voor de wokbrander. Kreeg meteen een reply dat ze me er gratis een toe zouden zenden. Adres opgegeven en 2 dagen later in huis. Het bleek een prachtige gietijzeren te zijn dat precies paste bij de pandragers. Andere gietijzeren wokringen zijn te vinden vanaf 50 euro!

Laatste tip voor het vlekvrij houden van de pandragers; brand ze in zoals vroeger werd gedaan met gietijzeren pannen. Google of Youtube maar eens naar de zoekwoorden season, of cure en cast iron.

Topkookplaat!